81 Düzce TV’de Sena Bozkurt’un konuğu olan Düzce Belediyesi Bağımsız Meclis Üyesi Mehmet Ali Çelik, belediyenin ekonomik durumu, ulaşım sorunları, yıkılan belediye binası ve Beçi Kooperatifi ile yaşanan süreç hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

DMHA DÜZCE-Program sunucusu Sena Bozkurt’un “Düzce Belediyesinin altyapı ve ulaşım borçları hakkındaki açıklamaları nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusunu yanıtlayan Çelik, belediyeciliğin taşın altına elini koymak olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:

“Belediyecilik hizmettir; yollarıyla, suyuyla, ulaşımıyla insana dokunma noktasıdır. Ancak Düzce plansız büyüdü. 80 bin nüfustan 400 binlere gelindi ama altyapı ve ulaşım buna göre planlanmadı.” Çelik, İller Bankası’ndan alınan altyapı kredilerinin şehir geneline doğru şekilde dağıtılması gerektiğinin altını çizdi.

Belediye Binası Eleştirisi: “Keşke Yıkılmasaydı”

Sunucu Bozkurt’un belediye binasının yıkımıyla ilgili sorusuna Çelik şu sözlerle yanıt verdi: “O bina sağlamdı. 88 araçlık otoparkı vardı, şehrin otopark sorunu ortadayken yıkılması doğru değildi. Restore edilip gelir getirici projeye dönüştürülebilirdi.” Çelik ayrıca, belediye binasının yıllar önce kalıcı konutlar bölgesine yapılmış olmasının şehir bütünlüğünü güçlendireceğini ifade etti:

“Keşke bina baştan şehir genişlerken oraya yapılsaydı. Valilikten hastaneye kadar birçok kurum şehir içinde sıkışmış durumda.”

Otogar İçin Beyköy Önerisi: “Yük Olmayacaksa Doğru Bir Proje Olur”

Düzce otogarının taşınmasının gündemde olduğunu belirten sunucuya yanıt veren Çelik, mevcut otogarın yetersiz olduğunu ve su problemi bulunduğunu söyleyerek:

“Modern bir otogar olmalı. Ayrıca belediyenin kendi yakıt istasyonu olmalı, araçlar kimseye bağımlı kalmamalı. Eğer Beyköy tarafına yapılması belediyeye yük getirmeyecekse doğru projedir.” dedi.

Beçi Kooperatifi Tartışması: “Hedef Hizmet mi, Para mı?”

Sunucu Bozkurt’un, Düzce Belediyesi ile Beçi Kooperatifi arasındaki sözleşme krizini sorması üzerine Çelik, kooperatifin 10 yıldır başarılı hizmet verdiğini hatırlattı:

“Kooperatif 34 araçla hastaneye, üniversiteye, şehrin birçok noktasına düzenli ulaşım sağlıyor. Düzce’ye hizmet ediyorlar, teşekkür etmek gerekir.”

Çelik, belediyenin ulaşım şirketinin sürekli zarar ettiğine dikkat çekerek şu soruyu yöneltti:

“Düzce’de ulaşımda hedef hizmet etmek mi, para kazanmak mı? Sürekli araç değiştiren, planlamada hatalar yapan bir sistem var ve kimse huzurlu değil.”